Familjen

Dagens familjemedlem som blir utsatt för mitt inlägg är faktiskt min farmor och farfar (två medlemmar).
Låt mig säga såhär , dom bor i malung i ett hus med trädgård och "kållered" .
Vadå kållered ? jo , min bror kallade farmor och farfars lilla stuga  på trädgården för "kållered" när han var liten eheh..

Min farmor jobbar inte så mycket men lite i en affär som heter "dala ridå". Där finns allt mellan leksaker till namn koppar i blått!
När farmor inte jobbar så gillar hon att sticka olika grejer , från tröjor till strumpor. Hon brukar även läsa väldigt mycket med glasögon på näsan.

Det som är härligt med farmor och farfar är att dom inte bara sitter och ruttnar som vissa andra gamlingar.
Min farfar är jägare och jagar älg tillsammans med jaktlaget (min pappa jagar med). Sedan så gillar farmor och farfar att plocka bär och göra sylt och baka sitt eget bröd. Det var en gång då farfar vart ute i tre timmar och kom hem med stoooora burkar fyllda med hjortron som han sedan gjorde sylt utav. Dom odlar också potatis på ett ställe. Dom äger flera hus. Ett hus 'är ganska litet och ligger mitt ute i skogen ,där har dom en fyrhjuling som jag har kört , det andra huset ligger vid en sjö och där finns det fina dalahästar och en båt !

Nu kanske ni fått en bild av min farmor och farfar , såhär kan man säga med fem ord om dom :
Bär
Sylt
Hus
Sticka
Roliga.

Min farmor och farfar är faktiskt väldigt roliga , synd att dom bor så långt ifrån bara.





Postat av: Mormor

Jag tycker jättemycket om din Farmor och Farfar. Det är mysigt hos dem i Malung. Massor av kramar

2010-12-18 @ 20:43:18



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0