Min familj



Japp nu kör vi avsnitt 2 av min familj :)

Denna gången handlar det om två familjemedlemmar som för mig är väldigt viktiga. Dessa familjemedlemmar är inget mer än två små 4 åriga marsvins pojkar vid namn Linus och Dumle.

Linus , han är den spralliga lilla klena pojken som gärna tar all uppmärksamhet han kan få. Vill helst av allt att man gosar med han hela tiden och struntar i Dumle. Han har även ett par luriga idaeer bakom öronen ... ibland rymmer han och sitter och letar mat uppe på buren ...  Men snällare marsvin kan man nog inte hitta , du kan räkna med att han aldrig bits , rivs eller är arg. Han älskar att sova i knäet på mig med tv ljud i bakrunden.

Dumle , den tjocka blyga fina pojken. Han har alltid varit speciell , lite smått blyg och försiktig. Han söker sig till mej på ett lite bebi gulligt sätt. Han absolut älskar mat i alla dess slag! men kärlek är också nått han uppskattar. När man myser med han på ett sätt han gillar så kan man riktigt känna hur han njuter. Bits gör han om han är rädd aldrig annars.

Ja som ni ser älskar ja mina pojkar väldigt mycket och dom betyder enormt för mig. Dom är en stor del av familjen! Jag lägger väldigt mycket tid på dom båda. Jag städar buren två gånger i veckan + små rensing då och då... Jag byter vatten två ggr per dag . Dom får mat två till tre gånger per dag beroende på hur mycket mat dom får. Hö har dom alltid tillgång till. Jag hinner även mysa med dom minst en timma om dagen!

marsvin är kärlek (L)

här har ni dom






dom båda

Postat av: Catharina

Hahaa, vilka gosiga bilderna på de små söta svinen:)

2010-12-12 @ 14:29:06
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner
Postat av: Mormor

Mina små söta "barnbarnsbarn". Kram

2010-12-29 @ 15:32:30



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0