Ägnat till dej Golíat

Det var en helt vanlig dag sådär på hösten slutet av sommaren.
Jag och Sandra åkte upp med sandras mamma till stallet.
Vi träffade ägaren (Ulrika) och hästen GOLIAT. Det var den dagen som förändrade mitt liv. Det var den dagen som fick mej att inse att ja kunde älska djur mer än något annat.

Jag har så många minnen med dej. Aldrig kom tanken upp i mitt huvud att du skulle säljas.
Men efter ett år så börjar ägaren fundera på att sälja dej men hon beslutar att strunta i det. ytterliggare ett år till går. Sen får ja ett besked som skär in i mitt hjärta och får mej att vilja dö.
Inte nog med det. Utan en vecka senare får jag ett sms " Goliat är såld , hämtas på lördag / U " . Hur kan en människa skriva så , som om de bara var ett klädesplagg som skulle säljas.
När ja läst sms:et så sitter ja och Sandra i skolan .Förkrossade rinner tårar från båda våra kinder. Vi kan inte ens va inne i skolan. Vi går ut och ja har ingen jacka , lägger mej i snön och skriker/gråter och bara skakar. Sandra är minst lika förkrossad. Vi går hem.

Dagarna går och klockan tickar. Fredagen innan du ska bort åker ja och säger hejdå till dej.När ja tittar på dej så ser ja hela mitt liv framför mej. Du tittar på mej och sänker huvudet , du ger mej en kärleksfull blick. Sen stänger jag hagen och du vänder dej mot mej och tittar på mej som står där med tårar längs kinden . Sen lämnar ja dej. Saknaden efter dig blir bara värre och värre.

Jag hade dej. men inte längre.

Jag mådde bra i din närhet och var lycklig. Men nu så är de nått som saknas i mitt liv och de är du. Du var glädjen.

Förlåt alla ni som läser men ni får helt enkelt stå ut med min stora saknad och sorg efter Gollen (GOLIAT).


sista gången ja såg dig. sista bilden. sista minnet.

Postat av: ida

Det där fick mig att lipa.. Jag är känslig av mig.. Särsklit när det gäller djur.. Det gör så ont. Jag vet. Men kämpa på! Du kan radera bilder, men inte minnerna! Älskar dej!

2010-11-26 @ 21:48:56
URL: http://lucciii.blogg.se/
Postat av: jojjo

Jag började gråta av att läsa detta! det gjorde jag verkligen! djur är något av det underbaraste som finns, och dem ska vi låta få ett bra liv. jag är säker på att Goliat har det jättebra nu också, men du gjorde nog att han mådde extra bra. du och sandra! älskar dej! Han kommer att få det bra nu med, och du har säkert jättemånga minnen från honom, som du kommer ha kvar resten av livet. han saknar nog dig lika mycket som du saknar honom! puss på dej!

2010-11-27 @ 17:06:07
URL: http://jojjokvisten.blogg.se/jojjokvisten



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0