Tävlat 4 ggr

Som jag tidigare nämnde så har jag varit ute en hel del med Shiro och tävlat nu dom senaste två månaderna. Vilket är jätteskoj! Jag visste inte riktigt vad jag hade gett mig in på när jag väl började, jag tänkte direkt att detta kommer nog inte gå så bra så jag prövar bara någon gång. Men jag blev fast i utställningsvärlden ganska så direkt. 
 
Första tävlingen var den 22 september i Partille. Jag hade duschat Shiro, tränat ringträning, köpt utställningskoppel och var absolut redo. Givetvis var jag otroligt nervös och visste varken ut eller in. När vet jag att det är min tur? Skall jag gå ett varv i ringen direkt eller skall han ställas upp först? Vad betyder alla priser? Kommer jag ens få något pris? Shiro kanske blir livrädd för domaren? Jag kanske blir diskvalificerad? 
 
Men eftersom Josefine var med mig på min allra första utställning så kände jag mig lite lugnare. 
 
Sedan fortsatte jag och ställde ut honom igen i Borås den 6 oktober, därefter i Laholm den 21 oktober, och även i växjö den 4 november. 
 
Shiro är jätteduktig, han får bra kritik och fina priser. Jag blir allt lugnare för varje gång och har nu till och med köpt kavaj och en UTSTÄLLNINGSVAGN till shiro.  
 
Detta är superskoj och jag är så jävla glad att Shiro är så duktig och fin, han är perfekt. 
På en tävling så sade domaren såhär till mig "Han är en perfekt jappe, du skall vara jättenöjd med han". Så jag kan ju inte annat än å säga att jag är grymt stolt över Shiro. 
 
Det är inte bara en tävling som handlar om att man skall  vara bäst, jag har lärt känna massa nytt folk, man hamnar i en gemenskap med alla andra utställare och hundar. Shiro har fått träffa massa hundar, och han har blivit mer social - även jag. Skitskoj!
 
Nu skall jag sluta babbla på, ni förstår nog vad jag menar. Men tänkte iallafall berätta för er hur utställningarna gått:
 
1. Partille - 1:a, sedan 2:a med HP. 
2. Borås - Inget pris (han blev rädd)
3. Laholm - BIR (bäst i ras) med HP. Trea i gruppfinalen.
4. Växjö - Very good 2:a placerad. 
SUPERSTOLT ÄR JAG!!! :D 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0