Ugnsbakat

Gjorde ugnsbakad potatis förut, var faktiskt väldigt gott så jag tänkte dela med mig av receptet!
 
Jag använde mig av tre normalstora potatisar, men du bestämmer mängd och storlek själv såklart. 
 
1. Börjar med att sätta ugnen på 200 grader och tvätta och torka potatisarna (skalet på). Lägg dem i en ugnsform och ställ in i ugnen 50-60min. 
 
2. Dela dem varma potatisarna på mitten och gräp ur innehållet. Akta så du inte förstör skalet. 
 
3. Lägg potatis"moset" som du gräper ur i en bunke och mosa med gaffel. Lägg i smör och kryddor och blanda litegrann. 
 
4. Fyll dom tomma potatisarna med stekta champinjoner eller skinkbitar. Lägg sedan moset på, och sist men inte minst så skall du riva ost överst på potatisarna. 
 
5. In i ugnen igen i cirka 15min.. Sedan är dem klara att äta! 
Gott! 
 
det var de de. Nu har jag duschat, tagit ansiktsmask och såå. Skall strax ut med Shiro och sedan träffa J. 
 
Ha de fint! :) 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0