Dumles sjukdom...

Som ni kanske minns så berättade jag om att mitt marsvin Dumle var sjukt. Vi besökte veterinären och han fick medicin. Han hade antagligen urinvägsinfektion eller urinsten. Urinsten dör man ju av. Eller iallafall marsvin! Man skulle kunna operera mot det, men mitt marsvin är fem år gammalt. Han skulle troligtvis dö under operationen.
Men iallafall..Jag gav honom antibiotika i tio dagar (0,3 ml per dag). Den sista dagen jag gav honom var förra lördagen. Han har alltså gått utan medicin i nu sex dagar.
Så nu är han antagligen frisk! :D Han hade urinvägsinfektion...och fick medicin, och blev botad ;)
Jag är superglad över det minsann.
Puss & Kram

Postat av: Amanda

Ja, den är nåt för mig :D

2011-06-17 @ 20:48:57
URL: http://amandaem.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0