Linus & Dumle - kolan

Som ni säkert vet så är det mina marsvin. Ni vet säkert också att Dumle är sjuk och går på medicin. :(
Det ni inte vet är...att Linus inte mår bra nu heller.
Han springer runt jätte jätte ivrigt och flämtar och andas så jäkla fort. Dessutom så äter han inte och är helt knäpp.
Han kliar sig i pälsen jätteofta och jätte aggressivt.
Jag har sökt på detta...Han har antagligen marsvins skabb, en parasit som sätter sig i huden och gör så att marsvinen kliar sig jättemycket och till slut får sår. De springer även runt och flämtar. Detta leder till döden om man inte uppsöker veterinär och får en speciell medicin...
Ni kanske fattar att jag är ledsen. Och det värsta är om jag förlorar dom båda.. Vilket det känns som att jag kommer göra.
Jag har vart jätteledsen och tänkt på alla minnen ja haft med dom.
Det känns som att det är över nu....
För alla er som läser, skriv inget sorgset tack. jag är redan tillräckligt ledsen.
.....

Postat av: Custuz

Jättesöta!

Jag hade också ett marsvin när jag var liten, han hätte Fluffen:) Hoppas verkligen att de mår bättre.

2011-06-11 @ 16:51:58
URL: http://custuzs.blogspot.com
Postat av: Mormor

Älskar dig. Puss

2011-06-11 @ 20:51:59



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0