Läs

Jag är verkligen trött på allt skitsnack och all mobbning som pågår världen runt. Alla är vi människor, stora som små, tjocka som smala och fula som fina. Vi föddes så och det finns inget vi kan göra åt det. Eller jo, vi kan plastikoperera hela oss och se ut som Barbie & ken. Men det är inte så det fungerar, det handlar om att acceptera allas sätt att vara och se ut. Alla som går i skolan vet nog om någon eller några som blir utsatta för mobbning, och jag är så trött på det. Alla kan inte gilla alla, men alla kan åtminstone acceptera andras värde.
Jag minns när jag gick på min förra skola. Där blev jag kallad för apa, falabella, ful, äcklig, fet, störd och en massa skälsord. Jag minns hur det kändes att få dessa ord och meningar kastade på sig. Dom kom rakt in i hjärtat och jag tog åt mig vartenda ord. Jag var inte perfekt, och jag kanske tyckte en del saker var jobbiga men jag var väl ändå inte värd att kastas skit på? eller?
Allt dåligt leder till något...Och i mitt fall ledde det till att jag opererade in mina öron för att jag blev kallad apa. Tänk att ett par öron jag aldrig förr brytt mig om helt plötsligt blev något som jag mådde dåligt av. Varje dag, varje minut. Jag kunde inte ha toffs, vågade inte gå i motvind om någon skulle se mina öron, jag ville inte bada bland folk, jag gjorde i princip ingenting på grund av människor som inte förstår RÄTT OCH FEL.
Nu skall vi sluta prata om mig, men alla där ute, tänk er för. För en del kan det sluta riktigt illa, och det är inte värt det. Man måste inte älska alla, men man kan åtminstone acceptera hur dom ser ut och agerar. Hur roligt hade det varit om alla föddes likadana?
Nej nu ska jag sluta prata om detta. Ni får ha en bra kväll! Och kom ihåg, alla är vi människor och har all rätt i världen att bli lika behandlade oavsett vad.

Postat av: Mormor

Du har så rätt Amanda. Alla människor har samma värde.

Massor av kramar

2012-01-14 @ 19:58:11
Postat av: Catharina

Så bra, så rätt, så fint skrivet.....

2012-01-14 @ 20:16:04
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0