En lång historia om prins Shiro

Tänkte berätta för er lite om min hund Shiro, OBS: detta inlägg är långt. som jag fick hem December 2011. Han var från början väldigt blyg och höll sig undan, men hittade ganska snabbt en trygghet hos oss. Men det skygga/blyga i honom sitter dock kvar, jag tror att det även är därför han skäller såpass mycket pga av hans skygghet. Jag är rädd att skyggheten skall utvecklas till aggression, så därför hoppas jag med hela mitt hjärta att vi kan få bukt med detta problem, så har ni tips tveka inte, skriv till mig direkt. Det är nog det som är mitt största problem med prinsen, hans rädsla och skall. Men jag jobbar på det, dock har jag försökt en jäkla massa metoder utan resultat. Så nu börjar mitt tålamod gå åt pipsvängen, skulle behöva ett proffs som kom hit och bara lärde mig exakt hur jag skall jobba vidare med det.
 
Men icke sa nicke, vi får jobba på här hemma på egen hand. Nog pratat om hans problem. Nu till det goda, han kan sitt, ligg, tass, snurra (snart), vänta, stanna, hit och sen går han FOT med mig på promenader. Han går heller aldrig ut från ytterdörren förrän ja säger att det är ok! Sedan så väntar han alltid på att få sin mat, han måste ha ögonkontakt med mig och sedan säger jag varsågod. Ögonkontakten är viktig för mig, den jobbar jag mycket på. Han skall hela tiden söka sig till mig, om han är rädd, arg eller överhuvudtaget. Han måste även "fråga" innan han får ta godis som jag ev tappat, det vill säga han måste söka sig med ögonen till mig och fråga. Då kan jag säga att det är ok, om inte så får han vara nöjd. 
 
Hans dagliga rutiner är att han vaknar mellan 09.00-11.00 på morgonen och får då sin frukost. Efter frukosten går vi ut på en 20min promenad. Sedan är han inne och vilar cirka 3 timmar innan jag går ut på en till promenad. Efter den promenaden är det vila inne, eller aktiveringsleksaken fram. Jag passar även på att borsta honom då (både päls och tänder). sedan får han middag och oftast får han sin middag ute genom träning som pågår i en timme. Sedan avslutar jag med en kvarts promenad. 
 
Han simmar & cyklar även emellanåt. Så motion får han gott om! ;) 
 
Vad mer kan jag säga om honom? Han är en ängel från ovan. Min prins som jag älskar över allt annat! Han är otroligt mysig/kelig av sig och vill jämt mysa i knäet. Eller bli kliad på magen, hihi :) 
Tack för att ni tog er tid och läste! 
Puss & Kram 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0