Shiro

Hejhej nu skall jag bara förvarna er om att detta är ett inlägg om min lille hund. Så är ni inte intresserade så läs inte! :) 
 
Jag vill bara säga hur stolt jag är över Shiro, han har verkligen blivit den perfekta hunden. Varje dag med honom är så underbart härlig och han är otroligt duktig. Från att ha varit 10 veckor och inte kunnat någonting, knappt gå och trillade lite då och då till att ha blivit en stor pojke på snart ETT år , som kan så otroligt mycket och alltid är glad och mysig. 
 
Han kan: Sitt, ligg, tass, dansa, snurra, slalom, vänta, stanna, genom tunneln, slalom mellan mina ben. 
Tränas fortfarande på: Sitt FINT, rulla runt, krypa & Skäms. Stå (utställning) & gå fint i ring (utställning)
 
Han har även hoppat stillastående 60cm :) Duktig! :D 
 
Sen har jag precis börjat med utställningar med prinsen och det var väldigt roligt och lärorikt för både mig och honom. Han ställdes ut i Partille den 22:e sept. Och blev etta i sin klass, dock tvåa mot hanar och gick inte vidare. Men jag är grymt stolt över att han betedde sig otroligt bra och fick fin kritik! :D Ungefär såhär lät bedömningen: Mycket fin hane av bra modell, vackert huvud och uttryck, fin över och under linje, trevligt temperament osv.. 
 
I framtiden hoppas jag på att utställningar skall gå ÄNNU MYCKET bättre och att han skall vara lika glad och go som vanligt! :D
 
Puss & Kram 
 

Postat av: Mormor

Jag instämmer, han är verkligen en jättefin hund. Kram

2012-09-30 @ 15:21:00



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0